انواع توری اکسپندد متال  

انواع توری اکسپندد متال

توری اکسپندد متال یا متال مش صفحاتی فلزی از جنس آهن، آلومینیوم، برنج، مس، استیل و… است. این ورق ها طی فرایند تولید تحت کشش قرار گرفته و در اشکال مختلف مانند لوزی، دایره ای، مربعی و… در ابعاد، ضخامت ها، قطر چشمه های مختلف در سایزهای گوناگون تولید می‌گردد.

به عبارتی ورق های متال مش یا ورق های فلزی سوراخ دار بر اساس ویژگی هایی مانند اندازه چشمه ها، قطر پایه و ضخامت پایه قابل تقسیم هستند. برای تولید ورق های متال مش، ورق های فلزی طی فرایند تولید وارد دستگاه های انبساط شده و تحت کشش قرار گرفته و شیارهایی روی ورق ایجاد می‌شود.

 در فرایند انبساط برای تولید ورق های متال مش یا اکسپندد متال برش و کشش همزمان باعث کاهش ضایعات فلزی و کاهش قیمت ورق های مش شده است. همین طور از آن جا که در فرایند تولید ورق های فلزی بافته یا جوش نمی‌خورند. این ورق ها برش مقطعی ندارند؛ بنابراین ضمن قیمت پایین از استحکام بالایی هم برخوردار هستند.

ورق های متال مش بر اساس کاربرد و سفارش های خرید، دارای پارامترهایی مشخص بر اساس قطر ورق و اندازه چشمه هستند.

پارامترهای ورق متال مش

1- ضخامت ورق های فلزی متال مش بین ۱ تا ۸ میلی متر متغیر است.

2- طول و عرض چشمه ها متغیر است. این بازه تغییر برای طول بین ۳۲ تا ۲۵۰ میلی متر و برای عرض بین ۱۴ تا ۱۰۰ میلی متر است.

3- پایه چشمه به میزان بازشدگی شیارها یا سوراخ های واقع در ورق گفته می‌شود. مقدار آن حداقل ۴ و حداکثر ۲۵ میلی متر است که با تغییر آن میزان دید، عبور نور و باد کنترل می‌شود.

از طرفی دیگر، امکان تولید صفحات توری اکسپندد متال یا استرچ متال، معمولا با ضخامت 0.2 تا 6 میلی متر و طول آزاد وجود دارد . و چشمه های این توری نیز با اندازه 6*4 تا 75*200 میلی متر قابل تولید است. قطر چشمه های اکسپندد متال با توجه به نوع فلز و کاربرد آن در ساختمان سازی متغیر است.

انواع اکسپندد متال

1- اکسپندد متال استاندارد: نوع استاندارد توری لوزی ساده ای دارای چشمه های لوزی شکل یکپارچه از جنس آهن ، استیل آلومینیوم و… است. در این حالت رشته ها و پیوندها با زاویه یکسان تنظیم می‌شوند. این توری ها علاوه بر استحکام زیاد در برابر ضربه و فشار، گردش هوا را میسر می‌سازند و بسیار متنوع و مقرون به صرفه اند.

2- اکسپندد متال مسطح: یک ورق فلزی منبسط پهن و مسطح است که سطح صافی دارد. فرایند  صاف کردن، طول توری را به میزان حدود 3 تا 7 درصد افزایش می‌دهد.

3- اکسپندد متال میکرو: این نوع ورق ها دارای چشمه ها و فضاهای باز کوچک ومتعددی روی سطح توری است. حفره ها دارای اشکال استاندارد، مسطح، شش ضلعی و مربعی هستند. از اکسپندد متال میکرو بیشتر به  در فیلتر سازی استفاده می‌شود.

4- اکسپندد متال گریتینگ: جنس ورق این نوع توری از استیل محکم است و از ورق فولاد کربن ساخته می‌شود؛ به همین منظور هیچ گونه اتصال یا جوشکاری ندارد. به عبارتی هر ورق این نوع مش یک ورق محکم از فولاد است که مصرف عمده آن در راه و ساختمان مانند سکوها و پیاده رو ها و… است.

5- اکسپندد متال معماری: این نوع توری اغلب کاربردهای تزیینی و معماری دارند.

6- اکسپندد متال شش ضلعی: نام این توری از شکل چشمه آن گرفته شده است. چشمه های این توری، به جای اینکه شکل لوزی و الماسی داشته باشند، شکل شش ضلعی دارد. اکسپندد متال شش ضلعی علاوه بر استحکام زیاد دارای امکان عبور هوا، نور و گرما است.

در آخر

تنوع بالا و کاربردهای گوناگون ورق های اکسپندد متال در کنار زیبایی، استحکام بالا و قیمت مناسب آن ها باعث شده تا کاربر زیادی درصنایع گوناگون داشته باشد.

از این میان می‌توان به کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی، نمای ساختمان، سقف کاذب، پارتیشن بندی، دکور، راه سازی، زیبا سازی شهر، فیلتر سازی، حصار کشی اشاره کرد.

طراحی و اجرا

شرکت نما گستر تیام ارائه کننده انواع ورق های استرچ متال، اکسپنددمتال در ایران مفتخر به تولید و طراحی انواع ورق های با ضخامت و ابعاد متنوع برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی با آلیاژهای آلومینیوم، استیل و آهن می باشد .

فلاشینگ داخلی ساختمانی

انواع فلاشینگ

فلاشینگ‌ها متریال‌های ساختمانی هستند که برای حفاظت از ساختمان در برابر عوامل محیطی مانند باران و برف استفاده می‌شوند. انواع مختلف فلاشینگ عبارتند

ادامه »

برای دریافت آخرین تولییدات اکسپندد متال ایمیل خود را وارد نمایید .