اکسپندد متال یا استرچ متال چیست ؟

اکسپندد متال که به آن استرچ متال هم گفته می‌شود، صفحاتی فلزی همچون آهن، آلومینیوم، برنج، مس، استیل و… هستند که طی فرایند تولید با روش ویژه ای تحت برش و سپس به صورت مش مشبک مورد کشش قرار می‌گیرند. استرچ متال ها به صورت کششی برش داده می‌شوند. از این رو مانند شبکه توری مفتولی، ضخامت آن ها بر حسب استفاده متفاوت است. شبکه های توری کششی برخلاف انواع توری سیمی مفتولی که به هم بافته می‌شوند، یک پارچه بود و به همین دلیل از استحکام بالاتری برخوردار است.

به دلیل مزایا و ویژگی ها ی بی شمار توری های لوزی یا اکسپندد متال و استفاده از آن در صنایع مختلف می‌توان گفت: استفاده از اکسپنددمتال جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است.

ساختار ظاهری محصول که به صورت شکل سه بعدی است، از یک سو باعث افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان می‌شود و از سوی دیگر به افزایش استحکام، ایمنی و کاهش هزینه ها، وقت و مصالح مورد استفاده کمک می‌کند.

ویژگی ها و مزایای اکسپندد متال

1- ایجاد ظاهری جذاب و زیبا برای ساختمان

2- اجرا آسان و استفاده از مصالح کمتر و کاهش هزینه ها

3- امکان جوشکاری آسان تر در محل نصب

4-  تنوع بالا در رنگ ، ضخامت و جنس

5- کاهش ضایعات و قابلیت بازیافت

6- امکان گردش و حرکت آزادانه نور و هوا

7- استحکام و ایمن سازی ساختمان

8- تحمل بهتر وزن و استرس نسبت به فلزهای بافته شده

9- دارای وزن سبک تر نسبت به ورق های فولادی مرسوم

10- مقاومت بالا نسبت به توری مش

11- قابلیت رنگ آمیزی، آبکاری و گالوانیزه کردن و افزایش عمر اکسپندد متال

12-  رسانای عالی برق، شارژ مغناطیسی و گرما

مزیت استفاده از ورق اکسپندد متال

کاربرد توری اکسپندد متال

اکسپندد متال دارای کاربردهای متنوع در صنایع مختلف خصوصا در صنعت ساختمان سازی است. از این میان ساخت دیوارهای امنیتی، نرده، سقف، کف، پله ها و پیاده راه ها به ویژه در مکان های صنعتی، نیمکت و قفسه بندی سنگین، ساخت و طراحی مجسمه های بزرگ و سه بعدی، فیلتراسیون نوین در ماشین آلات صنعتی، حصارکشی، آشپزی در فضای باز، سیستم های تهویه، آنتن های ماهواره ای و راداری بخشی از کاربردهای وسیع آن است.
همچنین از میان کاربردهای فروان اکسپندد متال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسته دوم نما

یکی دیگر از کاربردهای اکسپندد متال به عنوان پوسته دوم نما است که معمولا بر روی دیوارهای شیشه ای به عنوان کنترل کننده تابش و منحرف کننده اشعه های مستقیم خورشید مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش محافظتی

استفاده از کسپندد متال در ضخامت های بالاتر، علاوه بر افزایش جذابیت نمای ساختمان، به حفاظت و ایمن سازی نمای ساختمان کمک می‌کند .

سقف کاذب

نصب آسان و امکان باز کردن مجدد در صورت نیاز، باعث شده استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب ضمن افزایش ظاهری زیبا و جذاب، دسترسی به سیستم های خدماتی و تاسیساتی مخفی در پشت این سقف ها را با کمترین آسیب امکان پذیر کند.

نمای شب

با توجه به تنوع بالای اکسپندد متال ها می‌توان با استفاده از یک سیستم نورپردازی قوی، جذابیت نمای شب ساختمان را افزایش دهید .

قیمت اکسپندد متال

قیمت توری کششی اکسپندد این محصول بر اساس جنس، ضخامت و نوع آن متفاوت است. این محصول با طراحی های خاص و شکل های متنوع در رنگ های مختلف به بازار عرضه می‌شود.

در آخر

مزایا و ویژگی های زیاد اکسپندد متال ها، ضمن تنوع بالای آن‌ها و عرضه محصول به بازار در رنگ، طرح، جنس و ضخامت های متفاوت در کنار قیمت مقرون به صرفه، نصب آسان و سریع باعث افزایش محبوبیت و استقبال زیاد از آن در صنعت ساختمان سازی شده است. ویژگی های منحصر به فرد چنین محصولی باعث شده است تا جایگاه خاصی در ایجاد نمای ساختمانی مستحکم، جذاب و چشم نواز در فضای شهری پیدا کند.

طراحی و اجرا

شرکت نما گستر تیام ارائه کننده انواع ورق های استرچ متال، اکسپنددمتال در ایران مفتخر به تولید و طراحی انواع ورق های با ضخامت و ابعاد متنوع برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی با آلیاژهای آلومینیوم، استیل و آهن می باشد .

فلاشینگ داخلی ساختمانی

انواع فلاشینگ

فلاشینگ‌ها متریال‌های ساختمانی هستند که برای حفاظت از ساختمان در برابر عوامل محیطی مانند باران و برف استفاده می‌شوند. انواع مختلف فلاشینگ عبارتند

ادامه »

برای دریافت آخرین تولییدات اکسپندد متال ایمیل خود را وارد نمایید .