سقف کاذب استرچ متال

هر آنچه برای انتخاب و اجرای سقف کاذب استرچ متال باید بدانید. شناخت انواع و تفاوت ها - مزایا نکات فنی و اجرایی- هزینه و قیمت تمام شده
هر آنچه برای انتخاب و اجرای سقف کاذب استرچ متال باید بدانید. شناخت انواع و تفاوت ها – مزایا نکات فنی و اجرایی- هزینه و قیمت تمام شده

سقف کاذب استرچ متال شناخت و انتخاب

شاید در دکوراسیون داخلی کافه ها و رستوران ها یا محیط پاساژها به سقف های یکپارچه موجدار جذابی برخورد کرده باشید که دقیقا نمیدانید چیست. سقف کاذب استرچ متال که به عنوان عنصر دکوراتیور و پوشش دهنده در فضاهای های اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد، یکی از انواع سقف های کاذب مدرن و به روز در صنعت ساختمان سازی کشور می باشد. جهت آشنایی و شناخت کامل این متریال و سقف کاذب با ما همراه باشد.

به سطح غیر سازه ای سقف فضاهای داخلی و یا خارجی ساختمان ها سقف کاذب گفته میشودویژگی اصلی این نوع سقف عدم تحمل بار مرده و زنده طبقه، سبکی و دکوراتیو بودن آن استامکان باز و نصب مجدد، دسترسی به سطح پشت و قابلیت تعویض و تعمیر آسان از دیگر خصوصیات این دسته از سقف ها می باشد.

انواع سقف کاذب می توان به موارد ذیر اشاره نمود:

  • آرمسترانگ 60*60 با پانل گچی، آلومینیومی، pvc، شفاف پلاستیکی
  • ورق کچی پیش ساخته (کناف)
  • رابیتس و گچکاری
  • ورق ساده یا مشبک فلزی (آهن، استیل، آلومینیوم، مس)
  • آسمان مجازی (به روش کشسان یا تایل 60*60 چاپدار)
  • سقف چوبی
  • سقف شیشه ای (اسکای لایت – skylight)

تصاویر انواع اجرا سقف کاذب

استفاده از استرچ متال در سقف کاذب

ورق استرچ متال یا اکسپندد متال که در بازار ایران با عنوان توری کششی یا توری لوزی نیز شناخته میشود، همانطور که از نام آن هم پیداست نوعی ورق فلزی کشش یافته (stretch) یا منبسط شده (expanded) است که در ساختمان سازی و سایر صنایع استفاده میشودتولید این متریال از تکرار فرآیند برش و کشش توسط دستگاه با تیغه های مخصوص صورت می پذیردمحصول پایانی ورقی با سطحی برجسته و سه بعدی و چشمه های لوزی شکل یا اشکال دیگر در تراکم و سایزهای مختلف می باشدرنج سایز چشمه (به صورت آکس به آکساسترچ متال های این شرکت، از سایز 32 تا 250 میلیمتر و در 4 تراکم دید متفاوت می باشد.

انواع روش هایی نصب و اجرا سقف کاذب استرچ متال

روش های مختلف فریمینگ، نصب و سیستم زیرسازی نگهدارنده سقف اکسپندد متال یا همان توری لوزی (که در تصاویر ذیل قابل مشاهده است)، پاسخگو ویژگی های منحصر به فرد هر پروژه می باشد

با استفاده از ویژگی و مشخصات ظاهری ورق های استرچ متال (از جملهفرم چشمه, سایز چشمه, تراکم دید, رنگ, جهت نصب و . . . ) نیز می توان به سقف کاذب در طرح و چشم انداز گوناگون دست پیدا کرد.

مزایا استفاده از استرچ متال در سقف کاذب

استفاده از ورق استرچ متال یا همان اکسپندد متال به عنوان پوشش کاذب سقف در ساختمان ها دارای مزایای فراوانی است که به چند مورد از آن اشاره خواهد شد.

کارایی و نصب آسان:

 انواع روش های اجرا مانند فریم بندی زیرسازی و قرار دادن پنل ها داخل فریم، جوشکاری بر روی شبکه زیرسازی و نصب به وسیله پیچ سرمته کاربرد استرچ متال را در سقف کاذب بسیار آسان و راحت مینماید.

امکان رنگ آمیزی در طیف گسترده ای از انواع رنگ های ساختمانی و صنعتیمانند الکترواستاتیک پودری– مایع تک جزئی و دو جزئی, متالیک و صدفیطلاییاستیل و . . .

سبکی وزن

به دلیل چشمه های ایجاد شده وزن هر متر مربع ورق استرچ متال یا توری کششی

فرم خاص سه بعدی و جذابیت ظاهری که موجب جلب نظر طراحان و فعالان صنعت ساختمان می گردد.

استحکام

به دلیل فرم برجسته ورق های توری کششی استحکام و مقاومت آن نسبت به ورق های ساده بسیار بالاتر می باشد.

امکان اجرا در ابعاد بزرگتر:

 به دلیل استحکام بالاتر این محصول نسبت به سایر انواع سقف کاذب ورق های فلزی ساده و مشبک که در بالا به آن اشاره شد، امکان اجرا سطوح یکپارچه بزرگتر سقف با استفاده از این متریال وجود داردتنها محدودیت آن ماکزیمم عرض رول موجود در بازار داخلی (125 سانتی مترمی باشد.

امکان عبور تاسیسات و لوله ها از فضای بین سقف کاذب و سقف سازی ای

کاربرد اکسپندد متال یا توری فلزی مشبک در سقف های کاذب

به علت فرم توری شکل و ظاهر جذاب استرچ متال یا همان توری کششی، این نوع سقف به عنوان متریال دکتوراتیو شناخته میشود و کمتر در فضا های مسکونی کاربرد دارد.

عمده کاربرد آن به عنوان سقف و دیوار دکوراسیون کافه و رستوران ها، سقف لابی هتل ها، مجتمع های تجاری، در پاگرد طبقات و راهرو محیط های اداری، غرفه های نمایشگاهی، موتور خانه ها و ساختمان های تاسیساتی و . . . می باشد.

نکات طراحی و انتخاب استرچ متال برای استفاده در سقف

در طراحی و انتخاب سایز و بافت استرچ متال برای سقف کاذب میبایست چند نکته را مد نظر قرار داد. هر چه فاصله دیده شدن این متریال کمتر باشد می بایست از سایز های کوچکتر استفاده نمود که در مورد سقف کاذب رنج سایز چشمه 32، 50، 60، 75 و حتی 100 مورد استفاده قرار میگیرد. در خصوص تراکم بافت، میزان کنترل دید سطح پشت کار مورد انتظار، با در نظر گرفتن ملاحظات مالی و اقتصادی، تراکم مورد نظر را تعیین می نماید.

هزینه سقف کاذب استرچ متال (هر متر مربع) رابطه مستقیم با وزن و تراکم دید دارد. با توجه به ماهیت توری شکل و چشمه های بوجود آمده در استرچ متال کنترل دید سطح پشت به صورت کامل میسر نیست. لذا با استفاده از روش ها و تمهیداتی از جمله رنگ آمیزی سطح پشت به رنگ تیره یا رنگ های خنثی دیگر این کار به خوبی انجام می پذیرد.
ضخامت ورق استرچ متال و نوع ورق مورد استفاده (آهن روغنی، آهن سیاه، استیل، آلومینیوم و . . . ) نیز عامل تعیین کننده دیگر در هزینه تمام شده این نوع سقف می باشد.
در نهایت امر و با توجه به جمیع جوانب مطرح شده، سلیقه طراح و معمار یا شخص کارفرما پروژه آخرین و مهمترین فاکتور در انتخاب این نوع سقف می باشد.

در اجرا و انتخاب سیستم نصب این نوع سقف کاذب می بایست به نکاتی از جمله ظاهر تمام شده، محل نصب و شرایط محیطی از نظر رطوبت و تابش نور خورشید، دسترسی به محل نصب و موارد دیگر توجه نمود.

قیمت سقف کاذب استرچ متال

قیمت سقف کاذب استرچ متال یا همان اکسپندد متال (هر متر مربع) بستگی به عوامل متعدد از جمله تراکم دید، ضخامت ورق، نوع آهن (ورق روغنی یا سیاه) و فلز (استیل، آلومینیوم، مس) مورد استفاده، پرت کار، طرح معماری و سختی کار، نوع رنگ انتخابی و عوامل دیگر دارد. در جدول لیست محصول استرچ متال شرکت نما گستر تیام به حدود وزن هر متر مربع هر یک از محصولات اشاره شده است.

طراحی و اجرا

شرکت نما گستر تیام ارائه کننده انواع ورق های استرچ متال، اکسپنددمتال در ایران مفتخر به تولید و طراحی انواع ورق های با ضخامت و ابعاد متنوع برای کاربردهای صنعتی و ساختمانی با آلیاژهای آلومینیوم، استیل و آهن می باشد .

فلاشینگ داخلی ساختمانی

انواع فلاشینگ

فلاشینگ‌ها متریال‌های ساختمانی هستند که برای حفاظت از ساختمان در برابر عوامل محیطی مانند باران و برف استفاده می‌شوند. انواع مختلف فلاشینگ عبارتند

ادامه »

برای دریافت آخرین تولییدات اکسپندد متال ایمیل خود را وارد نمایید .